REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

§1 Cel Regulaminu

    1. Regulamin określa rodzaje, zakres oraz warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną przez Spółkę, za pośrednictwem strony internetowej www.miniraty.pl, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
    2. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że zakazane jest dostarczanie do Spółki treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści mogących wprowadzić w błąd oraz treści zawierających wirusy lub mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów teleinformatycznych.

§2 Postanowienia ogólne

    1. Regulamin został wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy.
    2. Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej www.miniraty.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i zaakceptowania jego treści przed rozpoczęciem korzystania z Usług.
    3. Rozpoczęcie korzystania z Usług objętych Regulaminem jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią, zrozumieniem i pełną akceptacją warunków Regulaminu.

§3 Definicje

    Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie nadane im w przepisach prawa bądź w niniejszym paragrafie:
    1. Hasło – ciąg znaków numerycznych lub alfa-numerycznych ustanowiony przez Użytkownika, umożliwiający jednoznaczną identyfikację i weryfikację tożsamości Użytkownika;
    2. Profil – oznacza indywidualne konto internetowe założone na stronie www.miniraty.pl przez Użytkownika;
    3. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
    4. Rachunek Bankowy Użytkownika – oznacza rachunek bankowy, którego Użytkownik jest posiadaczem, prowadzony przez bank działający na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, na który, zgodnie z warunkami Umowy, Spółka jako pożyczkodawca przelewa kwotę pożyczki, w przypadku wyboru takiej formy wypłaty Pożyczki Ratalnej;
    5. Umowa Pożyczki Ratalnej – oznacza umowę, na podstawie której, pożyczkodawca na wniosek pożyczkobiorcy zobowiązuje się do przekazania wnioskowanej przez pożyczkobiorcę kwoty pożyczki ratalnej, na zasadach określonych w Umowie Pożyczki Ratalnej;
    6. Serwis – system aplikacji internetowych udostępnionych na domenie www.miniraty.pl służących Użytkownikowi do korzystania z Usług;
    7. Spółka – oznacza spółkę działającą pod firmą Nordbaltica Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Tytusa Chałubińskiego 8, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000751832, NIP: 7010873213, REGON: 381502261;
    8. Usługa – usługa świadczona przez Spółkę drogą elektroniczną;
    9. Ustawa – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422);
    10. Użytkownik – przedsiębiorca korzystający z usług Serwisu w celach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.

§4 Zakres Usług

    Spółka świadczy drogą elektroniczną następujące Usługi:
    a) Złożenie wniosku o Pożyczkę Ratalną,

    b) Wprowadzenie oraz aktualizacja danych osobowych.

§5 Korzystanie z Serwisu

    1. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne i nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania.
    2. Do korzystania z Serwisu wymagane jest posiadanie:

    a) sprawnego urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet,
    b) przeglądarki internetowej Internet Explorer 8 (lub nowszej wersji), Mozilla Firefox 21.0 (lub nowszej wersji) albo Google Chrome 34 (lub nowszej wersji),
    c) JavaScript i Adobe Flash Player (dla niektórych treści).
    3. Do korzystania z Profilu wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji Użytkownika po zalogowaniu się do Profilu. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są w Polityce Prywatności.
    4. Przy korzystaniu z Serwisu zalecane jest posiadanie zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz oprogramowania typu „firewall”.
    5. Połączenie z Serwisem jest szyfrowane z wykorzystaniem protokołu SSL.
    6. Samo przeglądanie zawartości Serwisu może odbywać się anonimowo i bez rejestracji.

§6 Utworzenie Profilu

    1. W celu złożenia wniosku o udzielenie pożyczki, Użytkownik musi założyć w Serwisie Profil. Utworzenie Profilu następuje z chwilą wypełnienia wniosku o udzielenie pierwszej pożyczki ratalnej.
    2. W celu utworzenia Profilu, Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny, który znajduje się na stronie www.miniraty.pl.
    3. Utworzenie Profilu może nastąpić również podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem.
    4. Do zakończenia zakładania Profilu niezbędna jest akceptacja przez Użytkownika Regulaminu, Polityki Prywatności oraz Upoważnienia do wystąpienia i działania przed biurami informacji gospodarczych na stronie serwisu www.miniraty.pl.
    5. Do zawarcia umowy o utworzenie Profilu dochodzi w momencie kliknięcia przez Użytkownika przycisku „Zatwierdzam”. Umowa o utworzenie Profilu zostaje zawarta na czas nieokreślony.
    6. Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o założenie Profilu ze skutkiem natychmiastowym, poprzez wysłanie wypowiedzenia na adres Spółki podany w Regulaminie, e-mailem na adres [email protected] lub w innej formie.
    7. Po utworzeniu Profilu, Użytkownik loguje się do swojego Profilu za pomocą Loginu i Hasła.
    8. Użytkownik jest zobowiązany do nieudostępniania Profilu, Loginu ani Hasła innym osobom.

§7 Weryfikacja tożsamości Użytkownika

    1. W celu dokonania weryfikacji tożsamości i potwierdzenia rejestracji, Użytkownik dokonuje bezpośrednio z Rachunku Bankowego Użytkownika jednorazowego przelewu w kwocie 1 PLN, (słownie: jeden złoty) tytułem opłaty rejestracyjnej. Opłata ta jest niezwłocznie zwracana Użytkownikowi.
    2. W celu zawarcia Umowy Pożyczki Ratalnej, Użytkownik udziela Spółce pełnomocnictwa do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz Umowy Pożyczki Ratalnej.
    3. Użytkownik ma możliwość złożenia wniosku o kolejną pożyczkę ratalną. W tym celu Użytkownik powinien wybrać odpowiednią opcję na stronie internetowej www.miniraty.pl i wypełnić znajdujący się tam formularz.

§8 Przetwarzanie danych osobowych

    1. Spółka przetwarza Dane Osobowe Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE.
    2. Podanie danych jest dobrowolne. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
    3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności i zamieszczona w niej klauzula informacyjna.
    4. Wszystkie czynności wykonane po zalogowaniu w Serwisie uważa się za dokonane przez Użytkownika.
    5. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych dotyczących jego historii operacji bankowych w celu sprawdzenia zdolności kredytowej, w tym informacji dotyczących wpłat i wypłat z jego rachunku, jak również informacji dotyczących stanu oszczędności i innych informacji potrzebnych do określenia zdolności pożyczkowej.

§9 Reklamacje

    1. Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących Usług.
    2. Reklamacje można składać:
    a) drogą pisemną – osobiście w lokalu Spółki, obsługującym klientów, przy ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, albo przesyłką pocztową na adres pocztowy Spółki: Nordbaltica Polska sp. z o.o., ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
    b) ustnie – telefonicznie za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta albo osobiście do protokołu podczas wizyty w lokalu Spółki, obsługującym klientów, przy ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,
    c) w formie elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres elektroniczny Pożyczkodawcy [email protected].
    3. Wszystkie reklamacje zostaną rozpatrzone bezzwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Spółkę reklamacji. Odpowiedź zostanie udzielona w postaci papierowej lub za pomocą trwałego nośnika. Na wniosek Użytkownika odpowiedź może być dostarczona pocztą elektroniczną.
    4. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Spółka w informacji przekazywanej Użytkownikowi, który wystąpił z reklamacją wyjaśni przyczynę opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, nieprzekraczający 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.

§10 Postanowienia końcowe

    1. Spółka zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian Regulaminu w dowolnym terminie.
    2. O zmianie Regulaminu Spółka powiadamia Użytkowników na adres e-mail lub poprzez wysłanie wiadomości SMS z odpowiednią informacją. Zmieniony Regulamin jest również zamieszczany na stronie Serwisu.
    3. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Użytkownikowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie nowej wersji Regulaminu na stronach Serwisu.
    4. Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu po wprowadzeniu zmian do Regulaminu, równoznaczne jest z wyrażeniem ich akceptacji.